sabnzbd categorieen

• Vote Up0Vote Down thisegzzthisegzz February 2011
    In SABnzbd heb ik altijd een aantal categorieen ingesteld. Onder andere voor series, films, muziek etc. Als ik deze dan koos in SABnzbd werd het naar een aparte map gedownload. Zo had ik een beetje overzicht in mijn collectie.

Nu ik, net als vele andere FTDers, ben overgestapt naar SpotNet is dit helaas niet meer mogelijk. Het toevoegen van deze feature lijkt me totaal niet moeilijk, gewoon een optie in het context menu die de categorie kan veranderen en dit ook in sabnzbd zelf doet.

Tip voor de developer?

//T
  • 13 Reacties sorted by
  • Vote Up0Vote Down GateKeaperGateKeaper February 2011
    Lijkt mij ook handig dat de developer dit integreerd. Maar het is je wel bekend dat je je huidige sabnzbd+ installatie ook kunt koppelen aan SpotNet? Zo zit je dus niet vast aan de limieten die SpotNet kent :)
    Ik heb in settings.xml het volgende verandert:
      <SabPort>9090</SabPort>
      <SabAPI>d2c02ae6da3e61d057a03e1207e4f616</SabAPI>
      <SabUser>thisegzz</SabUser>
    Maar bij het opstarten van Spotnet krijg ik nu een foutmelding (althans, ik hoor het beepje van een foutmelding maar krijg niks te zien, spotnet opent zelf niet). Wat doe ik verkeerd?
    Ik was vergeten SabPass in te vullen. Nu doet ie het volgens mij. Bedankt!
    Het leidde toch tot vastlopertjes. Ik heb het nu via Bewerken => Downloadknop => NZB Openen gedaan. Werkt ook. Bedankt voor je hulp :).
  • Vote Up0Vote Down GateKeaperGateKeaper February 2011
    Haha, jij ook bedankt :-)

Je hebt hier immers gewoon je eigen probleem opgelost. En door het posten van je eigen oplossing help je weer anderen :-D
    =D>
  • Vote Up0Vote Down Blindfold_nlBlindfold_nl February 2011
    Als je een nzb watchfolder maakt en die opgeeft in sabnzb, dan kun je in die folder weer andere folders maken met de naam van je categorieën (dus bijv. tv, movies, etc) als je een nzb in die subfolder doet, dan zal sabnzb hem importeren en meteen de goede categorie toewijzen (hoef je dat dus niet achteraf in sabnzb te doen).
  • Vote Up1Vote Down thisegzzthisegzz February 2011
    Cool, die truc kende ik niet!

Heb nu dit in een bat-bestandje:

@echo off
    echo Nieuwe naam:
    set /p rename=^>
    echo.
    echo Categorie:
    set /p categorie=^>
    IF "%categorie%"=="" set categorie="overige"
    IF "%categorie%"=="serie" set categorie="series"
    IF "%categorie%"=="film" set categorie="films"
    IF "%categorie%"=="game" set categorie="games"
    IF "%categorie%"=="overig" set categorie="overige"
    IF "%categorie%"=="programma" set categorie="programma's"
    IF "%categorie%"=="top 40" set categorie="top40"
    IF NOT "%rename%"=="" copy /y %1 "Z:\watch\%categorie%\%rename%.nzb"
    IF "%rename%"=="" copy /y %1 "Z:\watch\%categorie%"

Hoe je een NZB automatisch naar de watch-folder verplaatst vind je op: http://sabnzbd.wikidot.com/howto-associate

Ziet er wel handig uit. Je krijgt dus een popup om een eventuele nieuwe naam op te geven en daarna een categorie. Als je die associatie maakt zoals beschreven in die link, krijg je dan een dos box popup om de gevraagde variabelen op te geven als je open nzb kiest? Ben zelf meer met post processing batchfiles bezig geweest in sabnzb (dan voornamelijk voor automatisch omzetten van m'n .mkv tv series naar .m2ts tbv streamen op PS3), maar niet met pre-processing batchfiles, dus meer batchfiles zijn altijd goed!
    Precies zoals je zegt inderdaad.

Post processing batchfiles worden uitgevoerd als de download voltooid is?

Ja. Je kunt een script directory opgeven in sabnzbd en dan kun je zelf een batchfile daarin zetten. Je kunt dan voor elke download een bepaald script gebruiken, of zelfs per categorie een apart script.
    Interessant. Voert ie alleen batch bestanden uit of ook executables?
    Ik heb het zelf nooit met executables gebruikt, maar ik gebruik ook sickbeard en daar zitten een aantal sabnzb scripts bij en de windows versie is ook een .exe, dus het zou wel moeten werken.
Reageren zonder registreren?
< Naam hier please...