Geen database

• Vote Up1Vote Down JicroJicro February 2011
    Na het installeren van Spotnet werkt het programma de database niet bij.
    Wat doe ik fout?
    Alvast bedankt.
  • 25 Reacties sorted by
  • Vote Up0Vote Down GateKeaperGateKeaper February 2011
    Welke server gebruik je? Bied je server wel headers aan?
  • Vote Up0Vote Down JicroJicro February 2011
    Ik gebruik XSNews.
    En volgens mij werken de headers ook.
    Wat Spotnet wel doet en wat ik zie,zijn films ect,welke vandaag gepost zijn,sinds de installatie,maar geen oudere post's.Dus geen update van de database.
  • Vote Up2Vote Down GateKeaperGateKeaper February 2011
    Dan heeft xsnews waarschijnlijk een andere retentie voor de headers dan voor de binaries.

Wat je kan doen is het volgende.

Verbind in Spotnet even met de server: news2.neva.ru zonder gebruikersnaam en wachtwoord.

Spotnet haalt nu de database op. Sluit spotnet af wanneer hij hiermee klaar is.

Ga voor windows 7 naar "c:\programdata\spotnet\" of oudere windows versies naar "c:\documents and settings\all users\application data\spotnet\".

Daar staan nu 2 .spots bestanden. Eentje van xsnews en één van news.neva.ru.

Hernoem die van xsnews naar .spot.bak en geef die van news.neva.ru de naam van je xsnews bestand.

Start spotnet nu weer op. Spotnet heeft nu een gevulde database :-)

*edit: Verbind Spotnet nu weer met je eigen server.
    GateKeaper bedankt voor de snelle antwoorden en goede hulp!

:-bd

Jahaaaaaaaa heb nu een gevulde database  :)
    Graag gedaan Jicro :-) Ben blij dat je geholpen bent! :-D

Ow, euhmm.. Om te weer te kunnen downloaden moet je nu wel weer je eigen (xsnews) gegevens invullen hé.
    Dat dacht ik al en had het dus al gedaan.
    Trouwens lekker snelle download.
    :-D
  • Vote Up0Vote Down spotnet_rulesspotnet_rules February 2011

Ik had hetzelfde probleem, en heb dezelfde oplossing gebruikt (was daar helaas na een tijd zelf achtergekomen, ipv slimmer om hier te kijken...)

Ik zie de volgende melding bij Xsnews. Dit  zal een boel verklaren. Dit probleem hebben ze trouwens wel vaker. Niet te hopen, want dan is Spotnet niet erg nuttig, of je moet telkens via die russische site updaten:

Headers probleem2011-02-11 21:30Op dit moment ervaren we een storing op het gedeelte dat de headers voor het platform verzorgt. Headers zijn hierdoor tijdelijk niet beschikbaar
  • Vote Up0Vote Down miciomicio February 2011
    Gatekeeper,

Ik heb bovenstaand verhaal van jou toegepast met Eweka, maar vooralsnog zonder succes.je zegt  " ...hernoem bestaande bestand naar  spot.bak........" maar wat is dan de volledige titel van dit bestand. (er stond dus eerst   newsreader.eweka.nl)  Moet ik voor spot.bak  nog iets anders intypen ?  bij voorbaat dank.....

Micio

Dan was de naam van jouw bestand waarschijnlijk "newsreader.eweka.nl.spots" maar dan zijn extenties voor jouw niet zichtbaar.

Opzich geen probleem :-) Hernoem "newsreader.eweka.nl.spots" naar "newsreader.eweka.nl.bak.spots" (.spots zie jij dus niet, dus het lijkt alsof hij "newsreader.eweka.nl.bak" heet)

Vervolgens hernoem je het bestand "new2.neva.ru" naar "newsreader.eweka.nl"

• Vote Up0Vote Down oldfart4uoldfart4u February 2011
    Bij deze een tip op spotnet en ftd is een file die je in je spotnet kan zetten er is een uitleg bij die je meteen 350 .000 bestanden geeft en die terug gaan tot 10-2009
  • Vote Up0Vote Down TH0RTH0R February 2011
    Misschien is het handig om de tips uit deze thread in de FAQ te zetten?

Ik loop hier ook tegen aan namelijk. En vast nog veel meer mensen.

Ik heb hem er bij gezet :-) Thanx voor de suggestie.
  • Vote Up0Vote Down Anonymous+micioAnonymous micio February 2011
    Gatekeeper,

bedankt voor je adviezen, maar ik heb alles opnieuw geinstalleerd en volgens je aanwijzingen de data veranderd. Na de Russische link krijg ik de volledige spots, vervolgens alles veranderd in de map data, en opnieuw Eweka terug gezet.

Ik krijg dan alleen weer alle spots van de laatste paar dagen, de rest dus niet......

wat doe ik dan fout ?

Hoe groot is je .spots bestand in je spotnet folder nu?
  • Vote Up0Vote Down Anonymous+Anonymous February 2011
    ik krijg twee bestanden;  eentje van de rus  :  46.604KB en eentje van eweka met slechts 500 en nog wat KB. Heb al van alles veranderd een aangepast maar ik krijg ofwel alle bestanden zonder download mogelijkheid, of ik krijg het Eweka gebeuren dat slechts terug gaat tot 12 februari van dit jaar........

vrgr

Micio

Ja, sluit nu spotnet af (verbinding gewoon op eweka laten staan) en dan het .spots bestand van die rus, de naam van je eweka database geven :)

Voordat je hem de eweka naam geeft, moet je of je eweka bestand verwijderen of hernoemen. Windows kan immers geen twee bestanden met dezelfde naam in dezelfde map hebben :)

• Vote Up0Vote Down Anonymous+Otto+PartsAnonymous Otto Parts February 2011
    Dit moet echt in de FAQ gaan.. heb ook de bestanden gevonden met pdf'jes voor Eweka, maar kan het nog stugger vertellen.. heb sinds de eerste installatie van SpotNet niet eens een folder C:\Documents and Settings\All Users\Local Application Data\Spotnet\, noch een .spots bestand, terwijl XPpro NL al bijna 10 jaar verborgen mappen en bestanden laat zien.
    Je moet de folder
    C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Spotnet
    hebben, Ik kan het mis hebben maar "Local Application Data" bestaat volgens mij niet eens?

Heb je bovenstaande map niet, dan kan het ook
    C:\Documents and Settings\All Users\Local Settings\Application Data\Spotnet
    zijn, ik kan het ivm afwezigheid van een windows xp machine helaas niet voor je testen.

Voor windows 7 is en blijft het
    C:\ProgramData\Spotnet

We nemen je suggestie voor de FAQ mee, maar bedoel je dan te zeggen dat bovengenoemde oplossing voor jou heeft gewerkt?
  • Vote Up0Vote Down OttoPartsOttoParts February 2011
    C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Spotnet gevonden.. het ligt aan XP, die de map overslaat bij Zoeken Naar.
    dank
  • Vote Up0Vote Down Anonymous+MICIOAnonymous MICIO February 2011
    Bedankt Gatekeeper ,
    Ik was er inmiddels al uit gekomen middels FTD !!! Gewoon bij FTD zoeken invullen :
    spotnet en bij applicaties de spot van 17 februari 23.14u downloaden. Met name ook voor Eweka klanten maar ook voor ieder ander. Alles netjes uitgelegd met voorbeelden etc. etc. Werkt prima, alle hulde voor diegenen die dat beschikbaar hebben gesteld. (misschien was jij er wel een van Gatekeeper.......)
    micio
    Ik? Ik doe noooooit wat O:)
  • Vote Up0Vote Down Anonymous+micioAnonymous micio February 2011

....houden zo ........!!!!!
  • Vote Up0Vote Down Anonymous+PabloAnonymous Pablo February 2013
    Bhatnagar provides the filolwong quote from the Ramayana: “Rama was born on the Navami tithi of Shukla Paksha of Chaitra masa (9th day of the increasing phase of the moon in the lunar month of Chaitra). At that time, the nakshatra was Punarvasu, and Sun, Mars, Saturn, Jupiter and Venus were in Aries, Capricorn, Libra, Cancer and Pisces respectively. Lagna was Cancer and Jupiter & Moon were shining together. — Ramayana 1.18.8,9The conditions can be summarized as follows, according to Bhatnagar:1. Sun in Aries2. Saturn in Libra3. Jupiter in Cancer4. Venus in Pisces5. Mars in Capricorn6. Lunar month of Chaitra7. 9th day after New Moon (Navami Tithi, Shukla Paksh)8. Moon near Punarvasu Nakshatra (Pollux star in Gemini constellation)9. Cancer as Lagna (Cancer constellation rising in the east)10. Jupiter above the horizonAccording to the Planetarium software, it provides the filolwong date: Sri Rama Navami 10th January 5114 BCE Birth Day of Rama, Observation at 12.30 p.m.Bhatnagar continues: “By using a powerful planetarium software, I found that the planetary positions mentioned in Ramayana for the date of birth of Lord Ram had occurred in the sky at around 12.30 p.m. of 10th January 5114 BC. It was the ninth day of the Shukla Paksh of Chaitra month too. Moving forward, after 25 years of the birth of Lord Ram, the position of planets in the sky tallies with their description in Ramayana. Again, on the amavasya (new moon) of the 10th month of the 13th year of exile the solar eclipse had indeed occurred and the particular arrangement of planets in the sky was visible. ( Date comes to 7th October, 5077 BC). Even the occurrence of subsequent two eclipses also tally with the respective description in Valmiki Ramayana. (Date of Hanuman’s meeting Sita at Lanka was 12th September, 5076 BC). In this manner the entire sequence of the planetary positions gets verified and all the dates can be precisely determined.”
  • Vote Up0Vote Down Anonymous+kblocihdhAnonymous kblocihdh February 2013
    hAvdFV cepwlskgxdar
Reageren zonder registreren?
< Naam hier please...
Start een Nieuwe Discussie

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

Login met Facebook Inloggen met OpenID Inloggen met Google Inloggen met Twitter

Inloggen Lidmaatschap Aanvragen

In this Discussion

Tagged

Nu online (3)